Podręczniki

Podręczniki na rok szkolny 2016/17 - plik pdf

WAKACJE!!!

WAKACJE!!! WAKACJE!!! WAKACJE!!!

... ale za nim one nastąpią, przyjdźcie po świadectwa!

Uroczyste zakończenie roku szkolnego odbędzie się w auli PLO VI w dniu 24 czerwca o godzinie 8.30.

WYCIECZKA NA MAZURY

Dnia 31.05.2016 r. o godzinie 22.45 uczniowie klas pierwszych oraz klasy IIc wyruszyli wraz z opiekunami panią Grażyną Mielech, panią Barbarą Materka oraz panem Tomaszem Kowalskim i panem Łukaszem Ryniakiem na wycieczkę na Mazury.

Po długiej, nocnej podróży, dotarliśmy do pierwszego punktu naszego programu, czyli do Mikołajek, miasteczka ogłoszonego perłą Mazur. Tu zaplanowane było zwiedzanie portu, spacer po mieście, a następnie czas wolny na posiłek. Kolejnym miejscem naszej wyprawy było Giżycko, w którym oprowadzeni zostaliśmy po Twierdzy Boyen, obiekcie blokującym strategiczny przesmyk pomiędzy jeziorami Niegocin i Kisajno. Zobaczyliśmy tu również Most Obrotowy na kanale Łuczańskim oraz Zamek Krzyżacki, w którym aktualnie znajduje się hotel. Już lekko zmęczeni ruszyliśmy do Gierłoży, aby zobaczyć Wilczy Szaniec, czyli słynną główną kwaterę Adolfa Hitlera. W godzinach wieczornych dotarliśmy do miejsca naszego zakwaterowania w miejscowości Ruciane-Nida, gdzie najpierw zjedliśmy obiadokolację, a następnie udaliśmy się na upragniony odpoczynek do naszych pokoi. Mimo zmęczenia po tak aktywnym dniu, nie wszyscy mieli ochotę od razu pójść spać.

Kolejnego dnia znowu mieliśmy piękną pogodę i plany, aby ten dzień spędzić w sposób intensywny. Rozpoczęliśmy śniadaniem, po którym pojechaliśmy do Kadzidłowa, gdzie wraz z przewodnikiem zwiedzaliśmy "Park dzikich zwierząt", czyli osadę leśną, gdzie żyją m.in. wilki, łosie, dziki, jelenie, tarpany i inne zwierzęta. Większość zwierząt jest zaprzyjaźnionych z człowiekiem, dlatego możliwe było wejście do niektórych gatunków na ich obszerne wybiegi, a nawet karmienie, głaskanie i podziwianie z bliska.

Następnie udaliśmy się do miejscowości Krutyń, gdzie mieliśmy zaplanowany  15 kilometrowy spływ kajakami po rzece Krutynia. Przed nami ukazały się wspaniałe, malownicze widoki rezerwatu. Niektórzy uczestnicy mieli już doświadczenie w spływach i doskonale sobie radzili z wiosłowaniem, lecz byli i tacy, którzy musieli się trochę podszkolić. Ponieważ trasa była długa, w połowie drogi zrobiliśmy sobie przerwę na mały odpoczynek. Uczniowie klasy Ia wykorzystali okazję, by wrzucić w tym czasie swojego wychowawcę - pana Tomasza Kowalskiego - w ubraniach do rzeki. Podjęli również próbę wrzucenia naszego nauczyciela wychowania fizycznego, pana Łukasza Ryniaka. Ten jednak swoją sprawnością fizyczną zaskoczył wszystkich i zadanie okazało się już nie takie łatwe. Po dopłynięciu do miejscowości Ukta, na miejscu czekał już na nas autokar, którym pojechaliśmy do ośrodka na obiadokolację. Wieczorem spędziliśmy miło czas na smażeniu kiełbasek i wspólnych rozmowach.

Ostatniego dnia naszej wycieczki wstaliśmy wcześnie rano, aby zjeść śniadanie oraz spakować nasze bagaże. Pierwszym punktem programu było zwiedzanie terenu Galindii w towarzystwie przewodnika, który poprzez zabawę i humorystyczne anegdoty zachęcał słuchaczy do poznania obrzędów i tradycji pierwotnych mieszkańców Mazur. Na cały pobyt w Galindii spośród młodzieży został wybrany wódz, szaman i jego cztery żony oraz konie, jako symbol dostatku. Kolejnym punktem programu była stolica Warmii i Mazur, czyli Olsztyn, gdzie zwiedzaliśmy rynek, Stary Ratusz, zabytkowe kamieniczki, fragmenty murów miejskich oraz olsztyński Zamek Kapituły Warmińskiej. Krótka przerwa pozwoliła nam zaspokoić głód i następnie udaliśmy się do Stębarku, aby zwiedzić muzeum i pole bitwy pod Grunwaldem. Jako, że był to ostatni punkt naszej podróży, wyruszyliśmy w drogę powrotną i o godzinie 2.00 nad ranem, zmęczeni, ale zadowoleni, wróciliśmy do Opola.

MISTRZOSTWA WOJEWÓDZTWA SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH W LEKKIEJ ATLETYCE 03.06.2016 KĘDZIERZYN – KOŹLE

W tym roku na Mistrzostwa Województwa w lekkiej atletyce uzyskało awans 13 uczniów naszej

szkoły, pojechało tylko 6. Zawsze można było liczyć na lekkoatletów z PLO VI, tym razem też nie zawiedli, każdy nich wrócił do domu z medalem. W sumie zdobyli ich siedem !!!

I miejsce sztafeta dziewcząt 4 x 100 m w składzie: Daria Ranecka, Kaja Drewienkowska, Wiktoria  Lipok, Magdalena Połeć

II miejsce 100 m p.pł.: Daria Ranecka

II miejsce 200 m: Daria Ranecka

III miejsce 400 m: Magdalena Połeć

I miejsc 200 m: Aleksander Kupczak

II miejsce 200 m: Rafał Jurczyński

III miejsce 400 m: Aleksande4r Kupczak

Finał Krajowy Gimnazjady w lidze lekkoatletycznej Białystok, 18.06.2016

Na Mistrzostwa Polski w lidze lekkoatletycznej pojechało 15 dziewcząt, każda z nich startowała w jednej konkurencji, uzyskany wynik przeliczono na punkty, a suma 12 najlepszych dała nam VIII miejsce. Nasze gimnazjalistki spisały się bardzo dobrze, niektóre zdobyły medale inne uzyskały „życiówki”. W sumie zdobyły 1517 pkt. (dla porównania w tamtym roku 1447).

Skład naszej drużyny :

Z klasy III: Natalia Pancylejko (brązowy medal w pchnięciu kulą), Aleksandra Lach (V miejsce w skoku wzwyż), Anna Jaborska (życiówka w biegu na 100 m p.pł, Aleksandra Janecka (100 m p.pł), Wiktoria Wojtas (V miejsce w pchnięciu kulą),Karolina Fedorowicz (100 m)

Z klasy II: Justyna Chudzik (300 m) , Monika Grzesik (100 m), Joanna Matykiewicz (100 m p.pł.)

Z klasy I:  Marta Kuńka (brązowy medal w skoku wzwyż), Ewelina Pancylejko (życiówka na 300 m), Kamila Ranecka (pchnięcie kulą), Anieszka Jańdziak (300 m), Klaudia Maczulis (600 m), Ewa Grochalska (życiowa w skoku wzwyż).

Dziękuję zawodniczkom za to ,że dały z siebie wszystko , natomiast Dyrekcji , Radzie Rodziców PG nr 7, panu Wojnakowskiemu oraz trenerowi Krzysztofowi Ziembie za to ,że mogliśmy pojechać do Białegostoku i wziąć udział w tak prestiżowej imprezie !!!

Młodzi przyszli prawnicy

Monika Mielnik z kl. IIa zajęła III miejsce w konkursie sprawdzającym wiedzę ze znajomości prawa w ramach projektu Akademia Młodych Prawników. Wyróżnienie otrzymała Wiktoria Grabalska również z klasy IIa. Organizatorem przedsięwzięcia był Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Opolskiego oraz Urząd Miasta Opola. Zapraszamy na stronę http://www.24opole.pl/21112,W_SCK_nagrodzono_najlepszych_mlodych_prawnikow,wiadomosc.html. Naszym uczennicom gratulujemy sukcesu.

Mistrzostwa Polski w Piłce Ręcznej

Po osiągnięciu przez chłopców z PLO VI pierwszego miejsca w województwie nadszedł czas rywalizacji na szczeblu ogólnopolskim. Zawody odbywały się w Wągrowcu w dniach 10-12 czerwca, gdzie graliśmy w mocno okrojonym składzie. Uczniowie osiągnęli 10 miejsce w kraju w składzie:

Damian Zając
Denis Krause
Karol Ochocki
Bartłomiej Łyczko
Jakub Matuszek
Fabian Radziej
Krzysztof Łański

Serdecznie gratulujemy osiągniętego sukcesu!!!

Relacja z wizyty studentów

Podobnie jak w latach ubiegłych, również i w tym roku naszą szkołę odwiedzili studenci z zagranicy. W dniach od 30 maja do 3 czerwca 2016 roku gościliśmy Amandę Gao pochodzącą z Chin, a zamieszkałą w Ottawie w Kanadzie,  Tan Yu Ting studentkę z Singapuru oraz Ajaypala Singha z Calgary w Kanadzie, a pochodzącego z Indii.

Tradycją stało się, że uczniowie Liceum nr 6 w Opolu, przyjmują ich w swoich domach zapewniając nocleg i podstawową opiekę. Uczennice liceum - Kasia Madejska, Daria Olszewska i Wiktoria Radecka, podczas wizyty towarzyszyły studentom zapoznając ich z naszymi zwyczajami oraz wartymi uwagi miejscami w Opolu. W zamian goście uczestniczyli w spotkaniach  z młodzieżą prezentując, w trakcie zajęć lekcyjnych tematy związane z krajami, w których obecnie zamieszkują. To dzięki programowi wymiany, międzynarodowej organizacji studenckiej AISEC, studenci z całego świata uczestniczą jako wolontariusze w spotkaniach z rówieśnikami, zwiedzając przy tym inne kraje. Spotkania prowadzone były w języku angielskim, co  zmusiło nas do  czynnego używania języka i sprawdzenia swoich umiejętności w praktyce. To doświadczenie było niezwykle cenne. Dzięki wzajemnym relacjom mogliśmy odkryć różnice i podobieństwa u rówieśników z odległych krajów. Spotkania wykazały, że jesteśmy podobni. Mamy te same upodobania, te same wartości, a po kilku dniach rozkoszowania się pierogami i naleśnikami, podobne smaki.

W wolnych chwilach razem zwiedzaliśmy nasze miasto. Uczestniczyliśmy w imprezach kulturalnych i towarzyskich. Okazało się, że młodzi ludzie szybko nawiązują wspólny język i przyjaźnie które będą kontynuowane na facebooku.

Wiktoria Radecka

BIBLIOTEKA !!!

Uwaga wszyscy uczniowie PLO VI i gimnazjaliści.

Zbliża się koniec roku szkolnego. Przypominamy o konieczności oddania wszystkich książek pożyczanych z biblioteki szkolnej.

Lekkoatletyka drużynowo

DZIEWCZĘTA Z PG 7  MISTRZYNIAMI, CHŁOPCY WICEMISTRZAMI WOJEWÓDZTWA W DRUŻYNOWEJ LEKKOATLETYCE !!!

24.05.2016 r. w Kędzierzynie Koźlu nasze lekkoatletki obroniły tytuł z zeszłego roku i powtórnie zostały mistrzyniami województwa w drużynowej lekkoatletyce , chłopcy natomiast uplasowali się na miejscu II. Indywidualnie najlepszy wynik zawodów wśród dziewcząt ustanowiła Aleksandra Lach z klasy III GS w skoku wzwyż – 168 pkt.

Klasyfikacja drużynowa dziewcząt przedstawia się następująco :

I miejsce – PG nr 7 Opole 1447 pkt.

II miejsce-Gimnazjum Korfantów 1229 pkt.

III miejsce- PG 1 Kędzierzyn- Koźle 1166 pkt.

Klasyfikacja drużynowa chłopców przedstawia się następująco :

I miejsce - PG 1 Kędzierzyn - Koźle 1808 pkt.

II miejsce - PG nr 7 Opole 1481 pkt.

III miejsce- Gimnazjum 2 Namysłów  1474  pkt.

Skład reprezentacji dziewcząt: Aleksandra Lach, Marta Kuńka, Ewelina Pancylejko, Karolina Fedorowicz, Kamila Ranecka, Natalia Pancylejko, Anna Jaborska, Aleksandra Janecka, Joanna Matykiewicz, Klaudia Maczulis, Monika Grzesik, Agnieszka Jańdziak, Ewa Grochalska, Agata Woźniak, Monika Blaut.

Skład reprezentacji chłopców: Kacper Kazimierski, Marek Mucha, Sebastian Segieth, Piotr Zieliński, Bartłomiej Rachwalik, Mateusz Szkudlarek, Dominik Słabosz, Mateusz Waliduda, Kacper Goleń, Kamil Czernic, Filip Salkiewicz, Mikołaj Adamczuk, Jakub Pietrakowski, Łukasz Brój, Jakub Jaworski.

Mistrzostwa Polski 18 czerwca w Białymstoku, trzymajcie kciuki !!!

Mistrzostwa Opola w Lekkiej Atletyce

26 medali licealistów  z "Szóstki "

19 maja na stadionie im. Opolskich Olimpijczyków o medale w lekkiej atletyce walczyło wielu uczniów. Lekkoatleci z naszej szkoły zdobyli ich w sumie 26.

NASZE  ZŁOTKA :
Daria Ranecka: I miejsce 100 p.pł, I miejsce 200 m , I miejsce sztafeta 4 x 100 m

Dominika Włochowicz:I miejsce skok wzwyż, I miejsce pchnięcie kulą, I miejsce sztafeta    4 x 100 m

Kaja Drewienkowska: I miejsce 400 m, I miejsce skok w dal ,  I miejsce sztafeta 4 x 100 m

PO TRZY MEDALE ZDOBYLI :

Łukasz Przybyłek: I miejsce 110 mp.pł, III miejsce skok w dal, I miejsce sztafeta 4 x 100 m

Aleksander Kupczak: II miejsce 200m , II miejsce 400m , I miejsce sztafeta 4 x 100 m

DWA MEDALE ZDOBYLI :

Fabian Radziej: I miejsce i rekord szkoły w pchnięciu kulą 15,75, I miejsce rzut oszczepem

Magdalena Połeć: III miejsce w biegu na 400 m, I miejsce sztafeta 4 x 100 m

Kamil Salatycki: III miejsce 800 m

Stanisław Chudzik: III miejsce 3000 m

Paweł Jałowiec: III miejsce skok wzwyż

Pozostałym reprezentującym szkołę serdecznie dziękujemy, wszystkim gratulujemy i życzymy powodzenia na zawodach wojewódzkich !

Wspaniale rozpoczęty sezon lekkoatletyczny 2016 !!!

Uczniowie Gimnazjum nr 7 opanowali lekką atletykę w Opolu, z 72 medali do zdobycia w Mistrzostwach Miasta nasi lekkoatleci zagarnęli aż 34.

Na podium aż trzy razy stawali:

Aleksandra Lach: I miejsce w skoku wzwyż, I miejsc 200 p.pł, I miejsce sztafeta 4 x 100 m

Piotr Zieliński: I miejsce skok wzwyż , I miejsce 200 p.pł, I miejsce sztafeta 4x 100 m

Natalia Pancylejko: I miejsce w skoku w dal, II miejsce 200 p.pł, I miejsce sztafeta 4 x 100

Ewelina Pancylejko: I miejsce 300 m, III miejsce skok w dali, I miejsce sztafeta 4 x 100 m

Kamila Ranecka: I miejsce rzut oszczepem, II pchnięcie kulą , I miejsce sztafeta 4 x 100 m

Kacper Kazimierski: I miejsce rzut dyskiem, II miejsce 110 p.pł, I miejsce sztafeta 4 x 100

Po dwa medale zdobyli:

Jakub Pietrakowski: III miejsce 2000 m

Filip Salkiewicz: III miejsce skok wzwyż

Dawid Krzykowski: III miejsce rzut oszczepem

GRATULUJEMY I ŻYCZYMY POWODZENIA NA ZAWODACH WOJEWÓDZKICH !

Zebranie Rodziców

Ostatnie już w tym roku szkolnym Zebranie Rodziców dla wszystkich klas liceum i gimnazjum odbędzie się w dniu 23 maja o godz. 17.00. Wychowawcy przedstawią Państwu informację o proponowanych ocenach końcowych ze wszystkich przedmiotów. Zapraszamy.

Pożegnanie

W dniu 29 kwietnia w naszym liceum odbyła się uroczystość wręczenia świadectw uczniom klas trzecich. Program artystyczny pod okiem pani Agnieszki Borcuch przygotowała klasa IIa. Wszystkim absolwentom życzymy połamania piór na maturze i oczywiście trzymamy kciuki za jak najlepsze wyniki.

XIV PLEBISCYT NA NAJLEPSZEGO SPORTOWCA PLO VI

28.04.2016r. już po raz 14-ty wybraliśmy dziesięciu najlepszych sportowców naszej szkoły. W tym roku zwyciężyła Dominika Włochowicz, II miejsce zajęła Daria Ranecka a III Rafał Jurczyński.

W dziesiątce najlepszych znaleźli się : Fabian Radziej, Łukasz Mika, Aleksander Kupczak, Tomasz Łacny, Tomasz Cieśla, Kamil Baron, Maciej Chmielewski. Za „całokształt” wyróżnieni zostali: Natalia Gaś, Samuela Walaszek, Wiktoria Lipok, Nicola Konefał, Damian Zając, Michał Bil oraz Bartosz Dunikowski.

Główną nagrodą był darmowy kurs prawa jazdy w szkole jazdy „DAKAR”, oprócz tego inne nagrody ufundowane przez pizzerię Oregano, kręgielnię „Szara Willa”, lodziarnię Sopelek oraz sklep Decathlon.

W trakcie trwania Plebiscytu, wspaniałym przerywnikiem był pokaz tańca współczesnego, dziewcząt z klas gimnazjalnych lekkoatletycznych: Moniki Grzesik, Oli Janeckiej, Patrycji Maziarz oraz Oli Lach. Podziękowania od katedry wychowania fizycznego dla prowadzących całą imprezę, sponsorów oraz wszystkich sportowców naszej szkoły !!!

Profilaktyka inaczej...

W dniu 27 kwietnia 2016r w Publicznym Liceum nr VI w Opolu, w ramach działań profilaktycznych odbyło się spotkanie młodzieży z Funkcjonariuszem Komendy Miejskiej Policji w Opolu -  Maciejem Kędrą. Spotkanie dotyczyło tematyki odpowiedzialności karnej nieletnich. Spotkanie zostało zakończone wystąpieniem opolskiej grupy teatralnej "PaT", pod przewodnictwem Aleksego Ptaszyńskiego - dzielnicowego Komisariatu Policji nr 1 w Opolu.  Całość imprezy przebiegała w bardzo miłej i życzliwej atmosferze. Młodzież naszego liceum, miała możliwość spotkania grupy młodych ludzi, którzy poprzez teatr i sztukę wyrażają swój "świat wartości oraz chęć niesienia pomocy innym".  Mamy nadzieję,  że jeszcze nie raz będziemy mogli korzystać z działań profilaktycznych Opolskiej Komendy Miejskiej Policji w Opolu oraz opolskiej grupy teatralnej "PaT".